Kozjek-Gulyás Anett: A nyelvtanulási stratégiák szerepe a kínai nyelv tanulásában
Kozjek-Gulyás Anett tanulmánya a nyelvtanulási stratégiák szerepét célozza vizsgálni a kínai nyelv (elsősorban magyarországi, magyar anyanyelvű diákoknak való) tanításában. A szakmai-elméleti háttér vázolása után egy adatfelvétel és az azt követő statisztikai elemzés részleteit ismerteti, majd a zárófejezetben olyan nyelvtanítási gyakorlati példákat mutat be, amelyekkel a magyar nyelvtanulók kínai nyelvtanulási eredményessége javítható. Az anyagot bőséges (közel 150 oldalnyi) melléklet egészíti ki – az adatfelvételek reáliái, a statisztikai elemzések összes részeredménye, adattáblázata, grafikonja, valamint tantermi és tankönyvi példaanyag. A munka mérete impresszív, a téma ígéretes, a szerzőről pedig szakmai berkekben köztudott, hogy rendelkezik mindazzal a szakmai háttérrel, amely ehhez a vállalkozáshoz szükséges. Az elkészült mű pedig meg is felel a várakozásoknak: alapos munka, precíz elemzésekkel – kétségtelenül jelentős mérföldkő a hazai kínainyelv-oktatás szakmai alapvetésében.